Vanliga frågor (FAQ)

 
Har du frågor om våra lösningar? Behöver du hjälp? Här nedan kan du läsa svaren på några vanliga frågor.  

Hittar du inte ett svar på din fråga? Du kan kontakta oss via vår chatt, per e-post på adressen support@corego.fi eller per telefon +358 10 200 3330. 

Betallösningar

Vad är en CM5-kassaterminal?

En CM5-kassaterminal är en bärbar betallösning med pekskärm, för rörlig försäljning.  

Kassaterminalen har CorGos kassaprogram och Verifones betalterminal. Du behöver alltså bara en apparat för försäljningen. 

CM5 stöder många olika betalningssätt och är lätt att bära med sig. Apparatens 4G-nätanslutning och effektiva batteri gör att den fungerar också i besvärliga miljöer.  

Du kan själv bestämma produkterna för varje försäljningsställe. CM5 kan lätt integreras med dina andra system. 

Hur kan jag beställa kassaterminaler till mitt företag eller evenemang?

Vi hyr ut betallösningar för olika evenemang och företag. Priset bestäms från fall till fall beroende på uthyrningens längd och antalet apparater.  

Vi gör gärna en individuell offert på våra lösningar för just era behov. Fyll i en kontaktblankett här. Vi kontaktar er sedan så snart vi kan! 

Kan jag hyra kassaterminaler bara för en kort tid?

Våra betallösningar passar bra för både korta och långa uthyrningar.  

Du kan till exempel hyra kassaterminaler för endast ett evenemang eller för flera månader.  

Faktureringen görs per evenemang eller enligt antalet månader. Du betalar alltså inte för något onödigt. 

CoreGo Cloud

Vad är CoreGo Cloud?

CoreGo Cloud är vårt back-end-system där du lätt kan administrera alla dina CoreGo-lösningar via ett eget konto.  

Du kan också ladda ner rapporter och följa din försäljning i realtid. 

Hur får jag tillgång till CoreGo Cloud?

På begäran skapar vi användarnamn till CoreGo Cloud åt våra kunder. Om du vill ha användarnamn, kontakta CoreGo per e-post: support@corego.fi.

Hur loggar jag in i CoreGo Cloud?

När du fått användarnamn kan du logga in i CoreGo Cloud på adressen: https://www.coregocloud.com/. 

Biljetter

Biljetterna jag beställde i webbutiken har inte kommit per e-post

Kontrollera om biljetterna hamnat i e-postens skräpkorg.  

Du kan också kontakta CoreGos kundservice per e-post på adressen support@corego.fi eller i brådskande fall per telefon +358 10 200 3330 (öppet mån-fre kl. 9–17). 

Smartkort och smartarmband 

Oanvänt saldo på mitt smartkort eller smartarmband har inte kommit tillbaka på mitt bankkonto

Från smartkortet eller armbandet debiteras endast de köp som gjorts på evenemanget.  

När du anger ett saldo på kortet eller armbandet görs bara en täckningsreservering på ditt bankkonto och efter evenemanget upphävs den oanvända delen av reserveringen automatiskt.